Po tomto všetkom, čo sme si vypočuli, mohli by sme zostať smutní a ísť domov. My však pokračujeme vo sv. omši. Na rozdiel od Judáša neodchádzame od večere a na rozdiel od Petra sa Ježiša nezriekame. Je to tak preto, že poznáme koniec Ježišovho príbehu. Kde je tento koniec? Ten koniec je v mojej a tvojej viere, v mojom a tvojom živote z tejto viery. Táto viera sa zrodila z pozorovania Ježišovho príbehu, nie však z odstupu, ale zvnútra. Dnes totiž nestačí len počúvať príbeh o Ježišovi, ale potrebujeme počúvať samotného Ježiša, ako v nás hovorí, ako sa v našom duchu prihovára svojím Duchom. Je to vtedy, keď neodháňame, ale pripúšťame svoje zásadné túžby, svoje otázky i pochybnosti, keď sme v tom všetkom úprimní a poctiví. Vtedy sa ozve Ježiš, už nie ten historický (akoby povedali biblickí teológovia), ale Ježiš vzkriesený, Boží.
Bohoslužba Kvetnej nedele nie je napokon historický záznam dejov, čo sa kedysi stali. Je prejavom hľadajúcej a vyznávajúcej viery človeka, ktorý sa aj trápi, aj spoznáva i učí sa veriť a Ježiša dnes nasledovať. Preto už v úvode pri sprievode s ratolesťami sme spolu s Ježišovými učeníkmi o ňom povedali, že je naším Bohom požehnaným kráľom. A preto na konci pašií sme spolu s rímskym stotníkom (veliteľom stotiny vojska) o Ježišovi povedali, že bol človekom naozaj spravodlivým. A preto sme sa aj na začiatku žalmu s Ježišom síce bolestne modlili: „Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil?“, ale potom sme spolu s ním vyslovili úpenlivú prosbu: „Pane, sila moja, ponáhľaj sa mi na pomoc! Aby sme napokon dospeli k presvedčeniu, vyjadrenému v tomto žalme, že Pán „neopovrhne úbožiakom, neodvráti od neho svoju tvár, vypočuje ho, keď volá o pomoc“ (Ž 22, 25).
Veľmi si prajme i pomôžme k tomu, aby toto všetko, čo dnes slávime, modlíme sa a vyznávame, stalo sa našou opravdivou silnou životnou skúsenosťou.